Ontspanningsoefeningen

Geniet van onderstaande geleide meditaties en ontspanningsoefeningen. Zin in meer? Je bent van harte welkom. Schrijf je in voor lessen via het lesrooster.

 

  • ’s Nachts lekker slapen en uitgerust wakker worden heeft alles te maken met voldoende ontspanningsmomenten overdag. Door opstapeling van stresshormonen overdag staan we teveel aan en komt ons lichaam ’s nachts te weinig tot rust. Luister naar deze iRest Meditatie voor Ontspanning en Diepe Slaap vóór 16.00 uur ’s middags voor een verkwikkende pauze overdag – of luister ernaar om ’s avonds heerlijk ontspannen bij in slaap te vallen. Welterusten!

 

  • Creëer je persoonlijke definitie van welzijn – Marlene van Lier (3:58). Door je bewust te worden waar je écht gelukkig van wordt, bescherm je jezelf beter tegen de onzichtbare aanvallen die we steeds weer tegenkomen in het leven.

 

  • Yoga Nidra Meditatie op innerlijke heelheid – Marlene van Lier (6:34). Met deze op iRest gebaseerde meditatie leer je contact maken met je ware Zelf. Je ervaart uit de eerste hand wie je Zelf bent en dat je goed bent zoals je bent.

 

  • Yoga Nidra –  The Devine Sleep – Marlene van Lier (23:39). Dit is een heerlijke meditatie om tot rust te komen en nieuwe energie op te doen. Twintig minuten Yoga Nidra staat gelijk aan 2 uur slaap. Je kunt de meditatie doen wanneer je maar wilt: in je middagpauze of ’s avonds om makkelijker in slaap te vallen.

 

  • Progressieve Ontspanning – Marlene van Lier (13:59). Met deze op fysiotherapeut Jacobson geïnspireerde ontspanningsoefening, span je eerst alle spieren groepsgewijs aan en laat dan los. Je leert diep te ontspannen en het verschil te voelen tussen ontspannen en gespannen spieren.