Libra Leefstijl

De laatste tijd is er veel in het nieuws over leefstijlcoaching. Maar wat doet een leefstijlcoach nu precies? Een leefstijlcoach is opgeleid om mensen te begeleiden naar een gezonder en fitter leven op het gebied van voeding, gewicht, verslavingen zoals roken en alcohol, slaap en ontspanning. Als leefstijlcoach help ik, Jil Tukker, jou om een doel te stellen dat haalbaar is en dat past bij jouw unieke persoon en situatie. Ik begeleid je gedurende ongeveer een jaar om deze verandering vol te houden en daadwerkelijk in je dagelijkse leven te integreren. Samen krijgen we grip op jouw ongezonde gewoontes en werken we toe naar jouw doel.

Ik bied een persoonlijke aanpak, waarin ik samen met jou op zoek ga naar je eigen doel. Samen kijken we naar wat er in jouw leven past en welke veranderingen hierin mogelijk zijn. Juist door deze persoonlijk gerichte benadering is het mogelijk je gewoontes aan te pakken. Door meer bewust te worden van je eigen gedrag en in kleine stapjes je gedrag te veranderen, is het mogelijk om successen te behalen voor langere termijn. Jij bent de regisseur van je eigen leven en jij bepaalt dus de snelheid van het proces.

Gebieden waar we samen aan kunnen werken:

Voeding – wist je dat een groot deel van de chronische ziekten wordt veroorzaakt door een ongezond voedingspatroon? Denk bijvoorbeeld aan diabetes type 2: met de juiste voeding heb je binnen twee maanden geen medicatie meer nodig.

Roken – stoppen met roken kan erg moeilijk zijn, dat weet ik persoonlijk maar al te goed. Samen met mij zet je de stappen om te stoppen met roken. Ondanks dat ik er zelf 39 jaar over deed om deze stappen te ontdekken, zijn ze eigenlijk heel logisch en simpel. Ik deel ze graag met je.

Alcohol – als je zelf al stappen aan het ondernemen bent om te stoppen met alcohol, dan kan ik je helpen dit vol te houden in je dagelijkse leven, ik ken persoonlijk de fases waar je doorheen moet/gaat en kan er zijn op de momenten dat een steuntje in de rug nodig is.

Beweging – voldoende beweging geeft energie, zorgt voor een fitter en gezonder lichaam en helpt lichamelijk en geestelijk te ontspannen.

Slaap – door te weinig slaap kom je aan in gewicht. Ook zorgt te weinig slaap ervoor dat je je overdag minder goed kunt concentreren en dat je emotioneler reageert. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben, maar dat hoef ik je niet uit te leggen(tenslotte lees je dit al).

Ontspannen – hoe ontspan jij en waarom werkt het één wel en het ander niet bij jou? Ik help je te ontdekken hoe jij het beste actief kunt ontspannen. Dat kan van alles zijn, van Yoga tot aan fitness en van luisteren naar muziek tot hikes in de duinen.

Tijdens het intakegesprek bespreken we jouw wensen en doelen en maken we samen een plan van aanpak op maat. Neem contact op door het onderstaande contactformulier in te vullen of bel 072-5824380.